02 juni 2010

Mooi weer eten: salade

Mijn inspiratie om te koken is nog ver te zoeken. Ik heb die inspiratie niet achtergelaten in Bali, want daar heb ik helemaal niet gekookt. Ik heb daar zelfs niet aan koken of bakken gedacht! Bijna niet voor te stellen, maar het is echt zo.

Vanavond heb ik het me makkelijk gemaakt en een beproefd recept gemaakt: aardappelsalade met gerookte kip, kaas en abrikozen. Ik had bijna alles in huis, behalve de mayonaise. Een bezoekje aan de buurtsuper had geen zin want daar verkopen ze geen mayonaise van Hellman's, de enige mayo die ik lekker vind. Oplossing: zelf maken! Ik heb daarvoor het recept van de Eetschrijver gebruikt.

Terwijl ik de mayonaise aan het maken was dacht ik bij mezelf "waarom doe ik dat niet vaker" want het is werkelijk een fluitje van een cent. In nog geen 10 minuten was ik klaar en die tijd is inclusief de ingrediënten pakken en de staafmixer weer afwassen.

1 opmerking:

Robin zei

Ik maak het niet zo vaak omdat ik meestal niet zoveel mayo nodig heb en dan kun je dus 't meeste (na een paar dagen) weggooien. Dat vind ik toch wel zonde.